BLOG

Immunrendszer megtámogatása

Először vegyük sorra, mi gyengíti az immunrendszerünket?

· Stressz

Ha olyanok a körülményeink, a munkánk, az élethelyzetünk, hogy nem tudjuk a stresszhelyzetet kikerülni, mindenképp gondoskodjunk róla, hogy legalább átmenetileg mentesítsük magunkat a stressztől.

· Kevés alvás

Próbáljunk megfelelő időben ágyba menni, és eleget aludni, hogy a szervezetünk megpihenjen és újult erővel tudjuk kezdeni a napot.

· Vitaminhiány

Tél végén már eléggé kimerül a szervezet, kiürülnek a vitaminraktárak. így pótolni kell természetes módon vagy vitaminkészítményekkel.

· Nem megfelelő táplálkozás

Ha többnyire gyorskajákon élünk, és egyoldalúan táplálkozunk, az hiánybetegségekhez vezet, és az immunrendszerünkre is kihat.

Próbáljunk meg változatosan étkezni, nyugodtan, lassan enni, és nem utolsósorban sok folyadékot fogyasztani.

· Napfény és a természettől való elszakadás

A városi élet velejárója. Amikor az időjárás és időnk engedi, iktassunk be nagy sétákat jó levegőjű parkokban, hétvégén menjünk ki a természetbe kirándulni. Már tíz perc napozás is jótékony hatású lehet.

Mivel erősíthetjük az immunrendszert?

· Kevesebb stressz: ha eddig nem tettük, próbáljunk ki relaxációs gyakorlatokat, meditáljunk. A zenehallgatás is kiváló stresszoldó. Sokat nevessünk, nézzünk nevetős filmeket. (pl Csengetett Mylord) És ne feledkezzünk meg a masszázs stresszoldó hatásáról sem.

· Kiegyensúlyozott étkezés: Fontos a vegyes táplálkozás. Ne csak a kedvencünket fogyasszuk. Iktassunk be hüvelyeseket, és főzelékféléket is. És ami nagyon fontos, lassan együnk, jól megrágva az ételt, nyugodt körülmények között. Lehetőleg ne a telefont nyomkodjuk közben, és ne tévézzünk. Élvezzük az ételek ízét, a látványát és az illatát. Ne felejtsünk el hálát adni érte és megáldani. Remélem, nem kell mondani: mielőtt asztalhoz ülsz, moss kezet.

· Napfény: Itt a tavasz, egyre többet süt a nap. Használjunk ki minél több alkalmat, hogy napfürdőzzünk. Ha csak az arcunkat napoztatjuk, már az is sokat jelent. Még a lelkiállapotunkra is csodás hatással lesz egy kis napfény. Megnyugszunk, érezzük, hogy átjár a kellemes melegség és a fény. Megjönnek a jó gondolatok is.

· Testmozgás: Télen kevesebbet mozgunk, behúzódunk az odúnkba a hideg elől. Ideje előbújni a barlangból, nagyokat sétálni, levegőzni, vagy otthon nyitott ablaknál tornagyakorlatokat végezni. Legyen az nyújtó gyakorlat, jóga, tai csi, aerobic, vagy tánc, lényeg, hogy mozgassuk meg elgémberedett tagjainkat. És ne feledkezzünk meg a természet gyógyító hatásáról sem. A csend, a jó levegő, a madarak éneke a lelkünket is gyógyítja. Harmóniába kerülünk önmagunkkal, elfeledkezünk a problémáinkról, könnyűnek érezzük magunkat. Higgyétek el többet ér minden vitaminnál.

· Vitaminpótlás: C vitamint mindenképpen tanácsos tél végén szedni. Természetes módon: Kivi, gránátalma, méz, torma, petrezselyem, savanyú káposzta, stb. Kiváló immunerősítő a gyömbértea mézzel. Érdemes kúraszerűen alkalmazni.

Plusz egy lehetőség:

Immunerősítő masszázs: Nyiroktisztító, nyirokelvező masszázs, nyirokdrenázs más néven. Ha a nyirok keringés jól működik beindul a szervezet öntisztító, méregtelenítő folyamata, és a méreganyagok kiürülnek a vesén, emésztőrendszeren keresztül. A méregtelenítés hatásra erősödik az immunrendszer, ez pedig beindítja az öngyógyító folyamatokat. Ez a masszázs vegetatív idegrendszerre harmonizáló, nyugtató hatással van. Ha alvásproblémád van, vagy stresszes vagy, abban is segít. A fogyókúrát is megtámogatja. Kúraszreűen érdemes alkalmazni, ami 8-10 alkalmat jelent.

Fontos, és érdemes tenni magunkért, családunkért. Az én életemért én vagyok a felelős. Odafigyelve, tudatosan, higgadtan.

Vigyázzatok magatokra!

Vállalkozó. Nem szeretem ezt a szót. Az angol self-employed (önfoglalkoztató) sokkal kifejezőbb arra, amit én csinálok, vagy a spanyol autónomo (önálló) még inkább.

© 2016 Gyöngyi Masszázs Budapest
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen!